Znajdź informacje

Lokaty dla oszczędnych przedsiębiorców (materiał partnera)


« lista artykułów
2016-02-09

Nie tylko klienci indywidualni starają się oszczędzać. Podmioty gospodarcze również mogą odkładać część wypracowanych zysków. Jak zainwestować oszczędności, by zarobić?

Banki oferują produkty oszczędnościowe nie tylko klientom indywidualnym, lecz także firmom. Do najpopularniejszych należą rachunki oszczędnościowe i lokaty. Większość banków działających na rynku posiada w swojej ofercie co najmniej jedną propozycję lokaty skierowaną do osób prowadzących indywidualną działalność gospodarczą lub spółek. By wybrać korzystnie, niezbędne jest poznanie szczegółów każdej oferty.

Gdzie szukać atrakcyjnych ofert?

Ponieważ lokat przygotowanych z myślą o przedsiębiorcach i pozostałych podmiotach gospodarczych jest sporo, zapoznanie się ze wszystkimi propozycjami może być czasochłonne. Osoby zainteresowane nie powinny się jednak martwić szerokim wyborem, mogą bowiem skorzystać z rankingów. Przykładowy jest dostępny pod adresem internetowym: https://www.ideabank.pl/ranking-lokat-bankowych.

Ranking lokat pozwala wstępnie zapoznać się np. z wysokością oprocentowania poszczególnych produktów. W efekcie klient może określić, którymi produktami jest zainteresowany. To jednak nie jest jedyny powód, dla którego warto zajrzeć do takiego zestawienia. Wspomniany ranking zawiera też informację, czy z lokaty może skorzystać podmiot, który jest już klientem banku, czy też oferta jest dostępna wyłącznie dla nowych klientów.

Oprocentowanie nie jest najważniejsze, ale…

Od wysokości oprocentowania oferowanego przez bank zależy zysk wypracowany przez pieniądze odłożone na lokacie. Jednak oprocentowanie wcale nie musi być kluczowym czynnikiem dla podmiotów gospodarczych. Z punktu widzenia przedsiębiorców istotny może być również czas, na jaki oddają środki do dyspozycji banku.

Na rynku bez trudu można znaleźć lokaty zarówno na krótki okres, np. 7, 14 czy 21 dni, jak i na znacznie dłuższy, choćby miesięczne czy półroczne. W efekcie każdy przedsiębiorca może zdecydować się na podpisanie lokaty na okres, który nie spowoduje, że nie będzie miał on dostępu do środków, gdy będzie ich potrzebował. Na tę kwestię warto zwrócić uwagę. Wystarczy tylko kilka faktur nieopłaconych przez kontrahentów w terminie, by konieczne było sięgnięcie po oszczędności.

Przed podpisaniem umowy, czyli na co zwrócić uwagę

Przedsiębiorca zainteresowany podpisaniem umowy o lokatę powinien pamiętać, że wybór konkretnej nie zamyka sprawy. Równie istotne jest szczegółowe zapoznanie się z warunkami zaoferowanymi przez bank, które znajdą się w umowie. Na co zwrócić wagę? Poza sprawdzeniem, czy zgadza się wysokość oprocentowania, dobrze mieć wiedzę na temat kar, które bank naliczy w przypadku zerwania umowy – w takiej sytuacji przedsiębiorca może utracić nie tylko wypracowane odsetki, lecz także część kapitału.

Wybierając między poszczególnymi lokatami, dobrze jest zweryfikować, czy wysokość oprocentowania zaoferowana przez bank zależy od korzystania przez klienta z innych produktów, np. rachunku bankowego. Zdarza się, że atrakcyjne oprocentowanie jest dostępne wyłącznie dla tych przedsiębiorców, którzy zdecydują się na współpracę z bankiem w szerokim zakresie.

Zobacz także

Wizytówki, ulotki i plakaty – Twój pakiet reklamowy
Firma, która ma przynosić zyski, powinna regularnie inwestować w reklamę. Wybór materiałów nie może być przypadkowy – chodzi przecież o ...
Zakodowana Warszawa - nowoczesna gra miejska
Poznaj tajniki stolicy dzięki grze miejskiej  „ZAKODOWANA Warszawa" – innowacyjnym wyzwaniem w przestrzeni miejskiej
Na urlop kamperem: przygoda, wolność i co jeszcze?
Podróżowanie kamperem zyskuje na popularności jako forma urlopu, która łączy w sobie wolność, komfort i bliskość z naturą. W obliczu ...
Komentarze
--Zablokowano-- 2016-02-09, 11:22
Komentarz został zablokowany przez redakcję.
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top