Znajdź informacje

Media publicznie potrzebują 2,7 mld rocznie


« lista artykułów
2015-12-22

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyjęła dokument „Nowy model funkcjonowania mediów publicznych w Polsce”. Z wyliczeń KRRiT wynika, że media publiczne na funkcjonowanie potrzebują ok. 2,68 mld zł rocznie. Aby zdobyć te środki płatnicy PIT i ubezpieczeni w KRUS powinni płacić składkę na poziomie 8,33 zł miesięcznie.

Jak czytamy na stronach KRRiT, dokument w zasadniczej części poświęcony jest zdefiniowaniu misji mediów publicznych czyli zadań, jakie nakłada na nie ustawa o radiofonii i telewizji, sposobowi ich finansowania oraz mechanizmowi monitorowania i rozliczania.

Od początku obecnej kadencji, we współpracy z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz nadawcami publicznymi i gronem ekspertów z dziedziny ekonomii, informatyki i rynku mediów, KRRiT prowadziła prace zmierzające do opracowania nowego modelu funkcjonowania mediów publicznych w Polsce.

W efekcie tych prac powstała propozycja ustalenia składki audiowizualnej jako daniny publicznej i zobowiązania do jej uiszczania osób identyfikowanych jako płatnicy podatku dochodowego PIT, osób identyfikowanych jako ubezpieczeni w KRUS oraz instytucji uiszczających podatek CIT. Model wprowadza powszechną składkę audiowizualną w wysokości miesięcznie 8,33 zł dla osób fizycznych, 166,66 zł dla firm i 33,33 zł dla organizacji.

Bartłomiej Kawalec

Zobacz także

Co słychać w Polityce?
Sześćdziesiąt lat historii, cotygodniowa dawka w pełni profesjonalnych, sprawdzonych informacji, wszystko to sprawia że tygodnik Polityka od wielu lat utrzymuje ...
"Mali giganci" powracają na antenę TVN
Już 5 listopada na antenie TVN zadebiutują „Mali Giganci”. W III edycji programu widzowie po raz kolejny będą mogli zobaczyć ...
Jak wyglądają spięcia rządowe na linii prezydent – PiS?
Prezydent RP zawetował ustawy o Sądzie Najwyższym oraz Krajowej Radzie Sądownictwa, przez co narasta spór pomiędzy nim a politykami Prawa ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

redakcja@whitepress.pl
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top