Znajdź informacje

Zapłaci 15 tys. zł kary za użycie zdjęcia w kampanii wódki


« lista artykułów
2016-04-19

Sąd Rejonowy w Lubinie warunkowo umorzył sprawę wykorzystania zdjęcia z tzw. wydarzeń lubińskich w reklamie producenta wódki Żytnia. Pracownica agencji PR, która wykorzystała zdjęcie w kampanii reklamowej i kilka miesięcy temu usłyszała w związku z tym faktem prokuratorskie zarzuty, teraz będzie musiała zapłacić 15 tys. zł kary na rzecz jednej z poszkodowanych osób.

Wpis na portalu społecznościowym producenta wódki Żytnia umieszczony został po południu 18 sierpnia br. Na profilu pojawiło się zdjęcie z wydarzeń, do jakich doszło 31 sierpnia 1982 roku w Lubinie. Tego dnia podczas starć miejscowej ludności z milicją i ZOMO zginęły trzy osoby. Fotografię, na której widać pięciu mężczyzn niosących rannego kolegę producent napojów alkoholowych opatrzył napisem: „KacVegas? Scenariusz pisany przez Żytnią”. Obok umieszczono logo wódki.

W listopadzie zarzuty w tej sprawie usłyszała 28-letnia Marta S., która zdaniem prokuratury publikacją pomówiła jedną z osób widocznych na fotografii. W toku wykonanych czynności oskarżona wyraziła skruchę i przeprosiła. Teraz sąd postanowił warunkowo umorzyć sprawę, bowiem pokrzywdzony zawarł z oskarżoną ugodę na mocy której otrzyma 15 tys. zł zadośćuczynienia. 

W następstwie tych wydarzeń bielski Polmos w trybie natychmiastowym rozwiązał umowę z toruńsą agencją PR.

Foto: facebook

bak

Zobacz także

Co słychać w Polityce?
Sześćdziesiąt lat historii, cotygodniowa dawka w pełni profesjonalnych, sprawdzonych informacji, wszystko to sprawia że tygodnik Polityka od wielu lat utrzymuje ...
"Mali giganci" powracają na antenę TVN
Już 5 listopada na antenie TVN zadebiutują „Mali Giganci”. W III edycji programu widzowie po raz kolejny będą mogli zobaczyć ...
Jak wyglądają spięcia rządowe na linii prezydent – PiS?
Prezydent RP zawetował ustawy o Sądzie Najwyższym oraz Krajowej Radzie Sądownictwa, przez co narasta spór pomiędzy nim a politykami Prawa ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

redakcja@whitepress.pl
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top