Znajdź informacje

Loterie i konkursy skuteczną metodą wspierającą sprzedaż


« lista artykułów
2017-03-02

Loterie i konkursy to skuteczne i wyjątkowo efektywne narzędzia, jeśli chodzi o wsparcie sprzedaży konkretnych produktów i usług oraz budowanie świadomości marki. Ponieważ loterie i konkursy wiążą się z atrakcyjną gratyfikacją, budują lojalność konsumentów względem marki, którzy dodatkowo rekomendują wybrane jej produkty lub usługi. Czy warto więc zainwestować w tego rodzaju formę wsparcia sprzedaży?

Wizerunkowo i sprzedażowo

Loterie i konkursy to rodzaj akcji marketingowej zwykle mocno angażującej grupę docelową. Poprzez atrakcyjną zabawę i ciekawe nagrody budują świadomość marki i jej oferty w grupie docelowej. Wdrażane są w przypadku kampanii wizerunkowych, jak i sprzedażowych, a dobrze zaplanowane i przeprowadzone przynoszą realne korzyści tak marce, jak również jej klientom.

Wiarygodność i zaufanie

Loterie i konkursy opierają się na programach lojalnościowych, za pomocą których budowane są relacje między marką a klientami – oparte na wiarygodności i zaufaniu. Lojalni konsumenci nie tylko korzystają z oferty marki, ale też stają się jej ambasadorami rekomendującymi jej produkty czy usługi, z których jednocześnie sami często korzystają. Warto zatem nagradzać tą lojalność w celu ich dalszego motywowania.
Skuteczność loterii i konkursów wynika z interakcji pomiędzy marką a klientami, jak również obustronnej korzyści.

Aby loterie i konkursy odniosły sukces

Sukces loterii i konkursów w dużej mierze warunkują nagrody, atrakcyjne i dostosowane do preferencji uczestników zabawy. To one warunkują przystąpienie klientów do gry, którzy dopiero po zapoznaniu się z katalogiem nagród, analizują regulamin.

Katalog nagród powinien być rozbudowany zgodnie ze specyfiką grupy docelowej. Przewidziane benefity powinny odpowiadać potrzebom i oczekiwaniom potencjalnych uczestników loterii bądź konkursu. Każda gra musi też opierać się na precyzyjnie zaplanowanej strategii, aby możliwa była realizacja celów biznesowych firmy. Gwarancją sukcesu jest tu przede wszystkim uwzględnienie potrzeb i oczekiwań potencjalnych uczestników zabawy.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Motvation Direct.

Zobacz także

Co słychać w Polityce?
Sześćdziesiąt lat historii, cotygodniowa dawka w pełni profesjonalnych, sprawdzonych informacji, wszystko to sprawia że tygodnik Polityka od wielu lat utrzymuje ...
"Mali giganci" powracają na antenę TVN
Już 5 listopada na antenie TVN zadebiutują „Mali Giganci”. W III edycji programu widzowie po raz kolejny będą mogli zobaczyć ...
Jak wyglądają spięcia rządowe na linii prezydent – PiS?
Prezydent RP zawetował ustawy o Sądzie Najwyższym oraz Krajowej Radzie Sądownictwa, przez co narasta spór pomiędzy nim a politykami Prawa ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

redakcja@whitepress.pl
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top