Znajdź informacje

Wpływ i zastosowanie filmów korporacyjnych


« lista artykułów
2016-01-13

Rozpoznawalność w świecie biznesu ma znaczący wpływ na rozwój i kondycję przedsiębiorstwa. Dawno minęły czasy, w których wystarczającym była dobra opinia i wieloletnie doświadczenie, które niejako kroczyło przed marką i torowało drogę do dalszych sukcesów. Nowoczesne postrzeganie firmy wiąże się nieustanną promocją i perfekcyjną prezentacją dostępną dla nieograniczonego grona potencjalnych i obecnych partnerów biznesowych. Ta z kolei, musi zawierać w sobie elementy będące zaproszeniem do świata, który gwarantuje powodzenie realizacji założeń i współpracy.

Multimedialna prezentacja

Film korporacyjny (na tej podstronie można znaleźć więcej na temat tworzenia filmów) jest jedną z najlepszych i współczesnych form przekazu wiadomości o przedsiębiorstwie. To swego rodzaju, unikatowa wizytówka pozwalająca oglądającemu na poznanie kulis działania firmy, a także przeniknięcia przez jego dotychczas niedostępne struktury, rozwój, misję i sukcesy. Innymi słowy, to narzędzie komunikacji korporacyjnej, dzięki któremu możliwa jest prezentacja w szerokim gronie odbiorców, do których możemy zaliczyć zarówno potencjalnych, przyszłych pracowników, ale przede wszystkim współpracowników, partnerów handlowych.

Film dla małego i wielkiego

Mylnym jest przekonanie, że tego rodzaju rozwiązania dedykowane są wyłącznie dużym korporacjom. Produkcja filmów korporacyjnych jest indywidualnie dostosowana do charakteru i potrzeb każdej firmy, tym samym spełni swoją funkcję zarówno w małym, średnim, jak i dużym przedsiębiorstwie. Z uwagi na fakt, że jest to doskonały przekaz public relations budujący pozytywny i w pełni profesjonalny wizerunek firmy nie tylko warto, ale w obecnych czasach, powinno się w niego zainwestować. Właściwie skomponowana kreacja przekonuje i zaprasza do wnętrza firmy, pozwalając się z nią utożsamiać i budować w oparciu o nią cele i definiować potrzeby. Co istotne, produkcja filmów korporacyjnych nie jest zwykłą reklamą, to inwestycja, która z powodzeniem może służyć budowie wizerunku przez około 5 lat, zwłaszcza jeśli została wykonana w sposób profesjonalny i potraktowana jako najlepsza forma promocji, w więc nie będzie zbyt oszczędna. To oczywiście nie oznacza, że film korporacyjny ma kosztować krocie, tańsze produkcje trafiające w sedno sprawy są tak samo dobrym rozwiązaniem.

Opowieść o firmie

Tak jak w wielu dziedzinach, tak i w tej istnieją pewne trendy, które pozwalają na łatwiejsze i trafniejsze ujęcie tego, co najbardziej istotne. W Polsce głównym tematem tego rodzaju filmów jest przedstawienie historii firmy, jej rozwoju, aktualnych badań czy prac, a także zarys przyszłości. Dobrym i powszechnie stosowanym elementem jest zobrazowanie pracy na wielu płaszczyznach, wypowiedzi pracowników i aktualnych kontrahentów. Innymi słowy, przedstawia się nie tylko samą firmę i opowiada jej dzieje, ale wskazuje się na konkretne korzyści z naciskiem na wartości dodane, jakich nie posiada konkurencja. Ujęcie w prosty sposób wizji i strategii sprawia, że film staje się indywidualnym spotkaniem, na którym widz może poczuć się jak wyjątkowy i oczekiwany gość, partner w biznesie, lukratywny klient.

Nie można pominąć innej roli, jaką odgrywa film korporacyjny – to także wewnętrzna prezentacja poszczególnych działów, która z powodzeniem jest wykorzystywana do szkolenia nowych pracowników, czy motywowania i podnoszenia swoich umiejętności. Rozbudowana forma stosowana jest w większych przedsiębiorstwach, jednak wszystko wskazuje na to, że ten trend dość szybko przełoży się na nasz rodzimy grunt. Dość wspomnieć, że w globalnym postrzeganiu, światowe marki nie tylko od dawna sięgają po to rozwiązanie, ale także mają utworzone własne kanały, na których prezentują kolejne produkcje, pokazując tym samym rozwój i swoje priorytety.

Nuda czy artyzm?

Z pewnością wiele osób, które po raz pierwszy stają przed wyborem filmu wizerunkowego zastanawia się, czy będzie on atrakcyjny, czy też powieje truizmem i nudą. Na szczęście, w tej dziedzinie nie ma miejsca ani na sztywność, ani na nudę. To idealny moment, by sięgnąć do emocji i ubrać je w artyzm. Emocje- to przede wszystkim wejście w rolę odbiorcy i znalezienie odpowiedzi na jego pytania. Pokazanie w prezentacji, że właśnie nasza firma i tylko ona daje perfekcyjne rozwiązania zgodne z oczekiwaniami działa jak magnez. Zdefiniowanie wymagań i obrócenie ich do pozycji zysku wygląda tym atrakcyjniej, im bardziej tło będzie przywoływało dobre skojarzenia. Kreacja korporacyjna bazuje na faktach, które są wzbogacone o elementy artystyczne, idealnie pasujące do charakteru przedsiębiorstwa. Dobrze, jeśli zawiera nieszablonowe ujęcia, przerywające każdą kolejną część filmu.

Dzwon, który głosi

Filmy korporacyjne są nieustającym w swoim dźwięku dzwonie, który zapada w pamięci i przywołuje wszystkie przedstawione w nim wartości. Pokazując, że firma to nie tylko dokumenty, ale przede wszystkim ludzie, nowe technologie, rozwój i szeroko pojęta etyka wykonuje się krok milowy prowadzący do sukcesu.

Artykuł dostarczyła Agencja Interaktywna Empressia - www.empressia.pl

Zobacz także

Wizytówki, ulotki i plakaty – Twój pakiet reklamowy
Firma, która ma przynosić zyski, powinna regularnie inwestować w reklamę. Wybór materiałów nie może być przypadkowy – chodzi przecież o ...
Zakodowana Warszawa - nowoczesna gra miejska
Poznaj tajniki stolicy dzięki grze miejskiej  „ZAKODOWANA Warszawa" – innowacyjnym wyzwaniem w przestrzeni miejskiej
Na urlop kamperem: przygoda, wolność i co jeszcze?
Podróżowanie kamperem zyskuje na popularności jako forma urlopu, która łączy w sobie wolność, komfort i bliskość z naturą. W obliczu ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top