Znajdź informacje

Czy pozycjonowanie strony jest opłacalne?


« lista artykułów
2018-10-31

Rozpoczynając jakąkolwiek działalność, czy to dotyczącą usług czy produktów potrzebujemy podstawowych narzędzi, aby poinformować potencjalnie zainteresowanych klientów, że istniejemy, działamy i chętnie podejmiemy współpracę. Współcześnie jednym z takich narzędzi jest niewątpliwie strona internetowa.

Można rzecz jasna pokusić się o jej samodzielne stworzenie. Jednak jeśli strona ma zarabiać i wpływać na naszą popularność w świadomości klientów to warto jej stworzenie powierzyć specjalistom, którzy nie tylko posiadają odpowiednią ciągle aktualizowaną wiedzę, ale i doświadczenie wyniesione z wcześniej zrealizowanych projektów. Jednakże należy pamiętać, że samo stworzenie strony internetowej to tylko połowa sukcesu. Drugą stanowi skuteczne pozycjonowanie stron.

 

Mam stronę i co dalej?

Nawet najbardziej użyteczna i estetyczna strona internetowa nie jest z marszu skazana na sukces. W tym sukcesie należy jej pomóc. Brutalna prawda jest niestety taka, że ciężko będzie potencjalnym klientom trafić na Twój portal. Zastanawiasz się dlaczego? Pomyśl więc, o tym, jak Ty działasz, kiedy szukasz jakiegoś produktu lub usługi?

Pierwszym i niemal odruchowym działaniem jest wpisanie interesującej Cię frazy lub fraz z nią spokrewnionych w najpopularniejszą wyszukiwarkę świata, czyli Google. Początkowe wyniki wyszukiwania są okupowane przez firmy, które zadbały o pozycjonowanie swojej witryny, na które składa się bardzo wiele działań, które powtarzane regularnie zapewniają wysoką pozycję w wyszukiwarce. I nie mamy tutaj bynajmniej na myśli płatnych reklam AdWords, ponieważ nie o nich traktuje niniejszy artykuł.

Jak działa pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to proces nie tylko skomplikowany, ale i czasochłonny – mówią nam specjaliści z firmy Virtal, dla których optymalizacja stron jest codziennością. Wyspecjalizowana agencja SEO podejmuje szereg różnorodnych działań, które mają jeden nadrzędny cel – poprawienie widoczności strony www w sieci. Jednakże wśród tych działań możemy wyselekcjonować dwie grupy prowadzonych czynności.

Do pierwszej należy zoptymalizowanie serwisu w taki sposób, aby był przyjazny zarówno internautom, jak i SEO. Najkrócej rzecz ujmując, strona musi być zarówno użyteczna, funkcjonalna, jak i intuicyjna. Wykorzystane na niej treści powinny być nasycone frazami kluczowymi w sposób jak najbardziej naturalny. A dobór słów kluczowych należy wykonać w oparciu o dostępne narzędzia.

Drugą grupą czynności jest link building, czyli inaczej mówiąc budowanie linków. Chodzi tutaj o wszystkie te miejsca w sieci, które kierują internautów do Twojej strony www. W tym miejscu należy sobie uświadomić, że pozyskiwanie linków dla strony jest możliwe głównie podczas współpracy z doświadczoną agencją SEO. Nie znając mechanizmów, jakimi rządzi się pozycjonowanie w Google, będzie nam ciężko to przeprowadzić samodzielnie.

 

Audyt SEO

Jeśli aktualnie stawiasz stronę od podstaw z pomocą profesjonalnej agencji interaktywnej, to sprawa jest prosta, ponieważ już w projekcie zawiera się wszystko, co niezbędne, aby docelowa strona pozycjonowała się sprawniej. Jednakże może się przecież zdarzyć, że masz już stronę www, której nie chcesz likwidować, jednak nie spełnia ona Twoich oczekiwań i nie pomaga w pozyskiwaniu nowych klientów. Wtedy warto zdecydować się na audyt SEO, który wskaże nam problematyczne obszary na naszej stronie internetowej i zasugeruje, co trzeba zmienić, aby witryna działała sprawniej i była chętniej odwiedzana przez użytkowników.

Czy pozycjonowanie się opłaca?

Jeśli poważnie traktujesz swój biznes, to profesjonalnie prowadzone pozycjonowanie zdecydowanie Ci się zwróci. Dzięki niemu zyskasz zwiększony ruch na stronie internetowej, a większy ruch oznacza szansę na większą sprzedaż. A przecież docelowo o to właśnie chodzi.

Ponadto częstsze pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania Google zapewni nam lepszą promocję naszej marki i budowanie jej trwałej świadomości w umysłach internautów. I nawet jeśli nie skorzystają z naszych usług teraz, to mogą to zrobić w przyszłości. Dodatkowo fachowo prowadzona strona www dobrze pozycjonowana w wyszukiwarce oznacza, że możemy prowadzić skuteczniejszą komunikację z naszymi klientami np. za pomocą bloga, budując tym samym pozycję eksperta, która wyróżni nas na rynku i odróżni od konkurencji.

 

Zastanawiając się nad tym, czy pozycjonowanie to coś dla Ciebie pamiętaj, że:

  •    Ponad 80% gospodarstw domowych w naszym kraju ma dostęp do globalnej sieci internetowej.
  •    To oznacza około 30 milionów Polaków, którzy mogą poszukiwać Twoich towarów oraz usług i jeśli nie znajdą Twojej firmy, to kupią u konkurencji.
  •    Statystyki podają, że na strony, które znajdują się na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania, wchodzi aż 50% wyszukujących.

W obliczu powyższych faktów podjęcie decyzji o współpracy z profesjonalistami z branży SEO wydaje się formalnością dla każdego przedsiębiorcy, któremu zależy na stabilnym budowaniu swojej firmy i sukcesywnym pozyskiwaniu nowych klientów z pomocą tak ważnego medium XXI wieku, jakim jest globalna sieć internetowa.

Zobacz także

Ostatni klaps na planie filmu „Klecha”
24 października w Pionkach pod Radomiem zakończyły się zdjęcia do filmu „Klecha” w reżyserii Jacka Gwizdały, opowiadającego historię niezwykle brutalnych ...
Jak wybrać najlepszy stół do jadalni?
Jadalnia jest jednym z najważniejszych pomieszczeń w każdym domu. To tam w końcu spożywamy posiłki i tam spotykamy się w ...
„Zakochani po uszy” – nowa produkcja własna TVN7 i player.pl
TVN7 we współpracy z platformą player.pl rozpoczęły prace nad nowym serialem obyczajowym „Zakochani po uszy”. Produkcja – oparta na autorskim ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

redakcja@whitepress.pl
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top