Znajdź informacje

Czym są programy lojalnościowe?


« lista artykułów
2019-03-19

Program lojalnościowy, który ma na celu zbudowanie i utrzymanie trwałych relacji z klientami powinien być długotrwałym, zaplanowanym działaniem marketingowym. Odpowiednie przygotowanie się do wdrożenia takiego planu przynosi szereg korzyści, jak m.in. zwrócenie większej uwagi klienta na markę, dzięki czemu znacząco podnosi się sprzedaż produktów i usług.

Wyróżniamy dwa typy programów lojalnościowych:

  • kierowane tylko do klientów indywidualnych (Business To Consumers)
  • kierowane do pracowników, kontrahentów, partnerów handlowych, właścicieli sklepów detalicznych (partnerzy w ramach relacji  Business To Business).

Według obecnych trendów program lojalnościowy przybiera formę kształtowania jeszcze mocniejszych więzi emocjonalnych między marką i klientem (lub marką, a marką). Osiągnięcie tego celu odbywa się wielokanałowo. Według ekspertów, taki model lojalnościowy stanie się w przyszłości podstawą do uzyskania przewagi konkurencyjnej na rynku, łącząc w sobie tradycyjny marketing z kanałami online oraz narzędziami mobilnymi.

 

Rodzaje programów lojalnościowych

Wyróżniamy trzy rodzaje programów lojalnościowych:

  • POLP (Price Oriented Loyalty Programs) – jeden z najpopularniejszych programów, w którym konsument otrzymuje nagrodę w zamian za spełnienie warunków, które wyznacza mu marka (np. zbieranie punktów).
  • PRMLY (Person Relationship Maintenance Loyalty Programs) – tworzą mocniejszą więź z konsumentem, dzięki możliwości jego przynależności do grupy osób związanych z marką (np. karty stałego klienta) oraz otrzymywaniem z tego tytułu przywilejów.
  • PARP (Price And Person Relationship) – budowanie zaufania klienta odbywa się dzięki możliwości otrzymania elitarnej nagrody w zamian za spełnienie konkretnych warunków.

 

 Jakie korzyści przynoszą programy lojalnościowe?

  • Zaangażowanie– klient zna markę na tyle dobrze, żeby swobodnie o niej rozmawiać. Często chwali jej produkty/usługi i częściej o niej myśli,  a także korzysta z jej oferty.
  • Interakcje– klient, który spotyka się ze znaną sobie marką po raz kolejny może odnieść się do niej statycznie lub interaktywnie. Interakcja polega na reakcji na komunikaty marki – np. pozytywny komentarz na wpis w social media, korzystanie z zaproszeń do testowania produktów.
  • Wpływ społeczny– opinia klienta ma wpływ na to czy z Twoich produktów/ usług skorzystają jego/jej znajomi, rodzina i inne osoby, które do tego zachęci.

Zaangażowani klienci stają się aktywnymi uczestnikami strategii budowania relacji. Programy lojalnościowe są więc świetnym sposobem na ich aktywizowanie. Powinniśmy tylko zwrócić uwagę na ich oryginalność oraz dopasowany do konsumenta przebieg takiej akcji.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą 4mat.pl

Zobacz także

Wizytówki, ulotki i plakaty – Twój pakiet reklamowy
Firma, która ma przynosić zyski, powinna regularnie inwestować w reklamę. Wybór materiałów nie może być przypadkowy – chodzi przecież o ...
Zakodowana Warszawa - nowoczesna gra miejska
Poznaj tajniki stolicy dzięki grze miejskiej  „ZAKODOWANA Warszawa" – innowacyjnym wyzwaniem w przestrzeni miejskiej
Na urlop kamperem: przygoda, wolność i co jeszcze?
Podróżowanie kamperem zyskuje na popularności jako forma urlopu, która łączy w sobie wolność, komfort i bliskość z naturą. W obliczu ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top