Znajdź informacje

Reklama outdoorowa i w mass mediach – jak to się zaczęło?


« lista artykułów
2019-09-26

Form reklamy jest kilka, a dodatkowo rozwój Internetu postawił wszystko na głowie. Współczesny marketing bazuje na coraz większej personalizacji komunikatów reklamowych, które docierają do odbiorców za pośrednictwem nowoczesnych technologii. Nadal jednak rozwiązania znane od dekad, są skuteczne i powszechnie stosowane. Do dwóch najważniejszych należą reklamy outdoorowe i reklamy w mass mediach.

Outdoor nadal skuteczny!

Rozwój technologii medialnych nie wykluczył reklamy zewnętrznej, która pomimo mniejszego zasięgu, jest nad wyraz skuteczna. Z tego powodu nadal stanowi jeden z głównych filarów kampanii promocyjnych. Plakaty reklamowe w eleganckich ramach czy nowoczesnych, podświetlanych witrynach, stojaki na ulotki czy potykacze reklamowe to najczęściej wybierane nośniki informacji reklamowej.

O tym, że reklama zewnętrzna cieszy się nieustającym zainteresowaniem, zapewnia Jansen Display – producent szerokiej gamy materiałów POS i nośników do reklamy zewnętrznej oraz wewnętrznej. Firma działa na rynku od 1995, a jej międzynarodowy zasięg umożliwia obserwację światowych trendów, związanych z prezentacją wizualną materiałów reklamowych. Na które swoją drogą Jansen Display bardzo szybko odpowiada, poprzez tworzenie nowoczesnych i praktycznych rozwiązań, umożliwiających wygodną, efektywną i elegancką ekspozycję materiałów promocyjnych oraz informacyjnych.

Reklama zewnętrzna – początki

Zewnętrzne formy reklamy znane są już ze starożytności. Zanim wynaleziono i spopularyzowano druk oraz znany nam dzisiaj papier, używane w tym celu były tabliczki gliniane, kamienne lub drewniane, a następnie różne formy niewielkich plakatów ręcznie malowanych na płótnie, papirusie czy pergaminie. Natomiast rolę banerów pełniły początkowo malowane ręcznie szyldy lub rysunki naścienne.

Pierwsza wielkoformatowa reklama outdoorowa w formie plakatu powstała w Nowym Jorku w 1835 roku. Kolejne dekady XIX wieku upłynęły pod znakiem wielkiego boomu na tego typu format reklamowy. Co prawda, równolegle funkcjonowała reklama masowa w prasie – pierwsze reklamy w gazetach publikowano już w XV i XVI wieku, jednak prawdziwa potęga promocyjna mass mediów narodziła się wraz z transmisjami radiowymi i telewizyjnymi.

XX wiek – reklama pod rządami mass mediów

Spopularyzowanie radia w latach 20-tych XX wieku wprowadziło reklamę na zupełnie inny poziom. Spoty reklamowe emitowane w radiu miały szerokie zasięgi, na jakie nie mogły liczyć punktowe reklamy outdoorowe, które trafiały do ograniczonej liczby konsumentów. Jednak to reklama telewizyjna wyniosła cały biznes na wyżyny. Pierwsza emisja reklamy w telewizji odbyła się w USA w 1941 roku.

Dźwięki i obrazy pozwoliły na stworzenie komunikatów o zupełnie innej jakości, oddziałujących na konsumenta na wielu poziomach. W ten sposób rozpoczęła się wielka epopeja współczesnego marketingu, który za pomocą słów, obrazu i dźwięku urzeka i pociąga tłumy w kierunku promowanej oferty.

Musimy pamiętać o tym, że zastosowanie reklamy outdoorowej i mass mediach mimo iż nie pozwala na tak wysoki zakres jej personalizacji, jak reklama cyfrowa, jednak jest to stosunkowo tanie i niezwykle skuteczne rozwiązanie. Nadal większość z nas bardzo dużo czasu spędza poza domem. Dlatego reklama outdoorowa ciągle ma olbrzymi sens i nie zanosi się na to, aby w najbliższym czasie uległo to zmianie. Co prawda jej podstawowa forma przechodzi transformację – pojawiają się lightboxy czy systemy Digital Signage, jednak to tylko inne nośniki, działające według tych samych reguł – mają trafiać z przekazem do odbiorców, którzy przebywają w szeroko pojętej przestrzeni zewnętrznej.

Zobacz także

Wizytówki, ulotki i plakaty – Twój pakiet reklamowy
Firma, która ma przynosić zyski, powinna regularnie inwestować w reklamę. Wybór materiałów nie może być przypadkowy – chodzi przecież o ...
Zakodowana Warszawa - nowoczesna gra miejska
Poznaj tajniki stolicy dzięki grze miejskiej  „ZAKODOWANA Warszawa" – innowacyjnym wyzwaniem w przestrzeni miejskiej
Na urlop kamperem: przygoda, wolność i co jeszcze?
Podróżowanie kamperem zyskuje na popularności jako forma urlopu, która łączy w sobie wolność, komfort i bliskość z naturą. W obliczu ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top