Znajdź informacje

Co to są aplikacje mobilne i jak działają?


« lista artykułów
2018-08-16

Aplikacje mobilne są dobrze znane wszystkim użytkownikom smartfonów. Bez nich nie można wyobrazić sobie korzystania z płatności internetowych, oglądania filmów a nawet prostej rozrywki. Czym są tak naprawdę narzędzia mobilne i w jaki sposób działają?

Czym jest aplikacja mobilna?

Mobilna aplikacja jest programem, działającym w oparciu o konkretną platformę programistyczną. Na rynku dominują trzy takie platformy: Android, iOS i Windows Phone. Istnieją również urządzenia Blackberry, które jednak zajmują marginalną część rynku. Zadaniem aplikacji jest rozszerzenie możliwości platformy sprzętowej, czyli najczęściej smartfonu, bądź tabletu.

Jak działają aplikacje mobilne?

Programy do urządzeń mobilnych działają w bardzo zróżnicowany sposób. Zdecydowana większość z nich umożliwia korzystanie z zasobów Internetu i... jest darmowa.

Narzędzia mobilne dzielimy na kilka rodzajów, w zależności od ich funkcji i zastosowania:

1. Aplikacje samodzielne - to programy, które działają w sposób samoistny (poza aktualizacjami), bez dostępu do sieci Internet. Są to najczęściej dedykowane aplikacje narzędziowe, wykorzystywane go określonych zadań (oczyszczanie pamięci, kompresja plików itd.).

2. Aplikacje klienckie - posiadają funkcję łączenia z konkretnym serwerem. Do tej grupy należą przede wszystkim programy bankowe, ale też szereg narzędzi usługowych, oferujących np. dostęp do aktualnej prognozy pogody.

3. Gry mobilne - większość z nich to proste gry, z których część oferuje połączenie z Internetem, umożliwiając np. porównywanie swoich wyników z innymi graczami, bądź rozgrywkę w trybie sieciowym.

4. Aplikacje w postaci stron mobilnych.

Programy mobilne a płatności

W powszechnej świadomości użytkowników urządzeń mobilnych, aplikacje użytkowe dzielą się na płatne i darmowe. W praktyce, poza niektórymi wyjątkami, twórcy tych narzędzi czerpią dochody na różne sposoby.

1. Aplikacje darmowe - to tak naprawdę większość programów dostępnych na urządzenia mobilne. Pobranie ich (np. z licencjonowanych sklepów) nie wiąże się z dodatkowymi opłatami.

2. Aplikacje płatne - to narzędzia, za pobranie których użytkownik musi zapłacić. Zwykle jest to kilkanaście, bądź kilkadziesiąt złotych.

3. Aplikacje wykorzystujące mikropłatności, to oprogramowanie, które co prawda jest darmowe, ale odblokowanie poszczególnych jego funkcji, jest możliwe dopiero po uiszczeniu opłaty. Na tym modelu opiera się większość gier mobilnych, w których dodatkowe umiejętności postaci można wykupić za pomocą pieniędzy.

3. Aplikacje wykorzystujące dochody z reklam, to zbiór programów, z których korzystanie nie wiąże się z jakimikolwiek wydatkami. Niestety, ich wadą jest implementacja reklam, które z jednej strony zwiększają zużycie transferu danych a z drugiej istotnie spowalniają działanie programu.

Jak promować aplikacje mobilne?

Promowanie aplikacji mobilnych często odbywa się już na etapie ich tworzenia. Tym samym, narzędzia te projektuje się według z góry ustalonych zasad, mających wpłynąć na ich funkcjonalność, przejrzystość, ale i popularność.

1. Aplikacja powinna mieć intuicyjny charakter. Do jednego widoku, powinna być przypisana maksymalnie jedna czynność, dzięki czemu narzędzie można obsłużyć szybciej i łatwiej.

2. Interfejs użytkownika powinien mieć charakter drugorzędny. Osoba korzystająca z aplikacji nie powinna skupiać się na otoczce programu, lecz w miarę szybko uzyskać oczekiwany efekt, np. w postaci pobranych danych.

3. Aplikacja mobilna powinna być tak zaprojektowana, by możliwe było korzystanie z niej za pomocą wyłącznie jednej ręki. Badania wskazują, że aż 85 procent użytkowników smartfonów, właśnie w ten sposób używa swoich telefonów.

Jak wypromować swoją aplikację już po jej napisaniu?

1. Dobre PR jest zawsze w cenie. Stworzenie aplikacji powinno być poprzedzone swoistym "wyjściem" do Klienta. Najlepiej, jeśli będzie ono miało formę strony internetowej i bloga.

2. Warto rozmawiać z odbiorcami swojego produktu. Można wykorzystać do tego celu fora internetowe, bądź media społecznościowe. Te ostatnie można zaprzęgnąć również do budowy strony własnego produktu, czyli w tym wypadku aplikacji mobilnej.

3. Postaw na testy beta. Wypuszczenie na rynek niedopracowanej jeszcze aplikacji, to dobry chwyt marketingowy. Z drugiej strony, możesz uzyskać od potencjalnych odbiorców szereg przydatnych uwag, dotyczących funkcjonowania narzędzia. Tak czy inaczej, zwiększenie zainteresowania aplikacją jest gwarantowane.

4. Warto się pokazać. Jak promować aplikacje mobilne, by wyglądały one wiarygodnie? Najlepiej sygnując je własną, autentyczną postacią. Można stworzyć np. kanał wideo, w ramach którego udostępniane będą (nie tylko) tematyczne vlogi. Można postawić na streaming, który pozwoli na kontakt "w cztery oczy"...

Podsumowując, aplikacje mobilne to produkt, który niezależnie od prezentowanej treści, można wypromować, lub nie. Wypuszczanie takiego oprogramowania na rynek, coraz częściej przypomina wprowadzanie własnego produktu w kontekście prowadzenia działalności gospodarczej.

Więcej informacji o aplikacjach mobilnych: https://www.empressia.pl/oferta/aplikacje-mobilne

Zobacz także

Pożyczka na raty przez Internet a pożyczka w banku - czym się różnią
Ważnym pytaniem przed zaciągnięciem pożyczki jest wybór rzetelnego pożyczkodawcy. Obecnie dla przeciętnego pożyczkobiorcy dostępne są dwa warianty uzyskania dodatkowych kosztów: ...
Terminale płatnicze. Czy w Polsce będzie ich więcej?
Liczba terminali płatniczych przypadających na milion obywateli w Polsce znacząco odbiega od średniej w Unii Europejskiej. Podczas gdy w naszym ...
Rusza Liga Mistrzów. Startują nowe kanały Polsat Sport Premium 1 i 2
Liga Mistrzów i Liga Europy UEFA, które od wtorku 21 sierpnia będzie można oglądać tylko w nowych kanałach i serwisach ...
Komentarze
Piotr 2018-09-12, 16:05
Aplikacje uczyniły nasze telefony podręcznymi niezbędnikami; wiele osób nie wyobraża sobie wyjścia z domu bez smartphona. I w gruncie rzeczy nie ma się co temu dziwić, skoro w jednym urządzeniu masz wirtualny portfel, kalendarz, licznik kroków, ulubioną grę i ciągły kontakt z bliskimi.
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

redakcja@whitepress.pl
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top