Znajdź informacje

Automatyzacja marketingu - korzyści i koszty


« lista artykułów
2019-05-15

Wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań zwykle wiąże się z kosztami. Jednak automatyzacja marketingu pozwala na zoptymalizowanie kosztów prowadzonych kampanii reklamowych oraz zmniejszenie nakładu pracy. A to zdecydowanie korzyści, które przeważają nad kosztami.

Marketing automotion jako wartość dodana

Wartość dodana w marketingu to między innymi kreowanie przewagi nad konkurencją. Obecnie marketing automotion jest popularnie wprowadzanym rozwiązaniem, ale wciąż nie wszystkie firmy zdecydowały się na automatyzację działań marketingowych. Oznacza to, że wciąż możemy mieć przewagę nad bardzo dużą liczbą firm działających na podobnym polu jak my. Ponadto tylko marketing automotion pozwala na prowadzenie zautomatyzowanych, ale i spersonalizowanych kampanii reklamowych. Jak działa marketing automotion przeczytasz tutaj: https://growinternational.eu/pl/  

Duża oszczędność czasu

Automatyzacja marketingu polega na wykorzystywaniu odpowiednich narzędzi, w tym programów komputerowych, które zbierają i przetwarzają dane, potrzebne do prowadzenia kampanii, a potem pomagają w samym prowadzeniu działań marketingowych. Takie programy pomagają w usprawnieniu procesów reklamowych, sprzedażowych, ale i content marketingowych. Ponadto warto wybierać takie rozwiązania, które można łączyć z innymi systemami np. do komunikacji z klientami. W ten sposób można prowadzić bardziej dokładne kampanie reklamowe, które dotrą do dokładnie wyznaczonej grupy odbiorców. A całą pracę wykonują odpowiednie programy, a nie ludzie, a zatem jest to ogromna oszczędność czasu pracy dla pracowników.

Ściśle dopasowana grupa odbiorców

Firmy, które nie korzystają z marketing automotion zwykle same segregują dane o odbiorcach. Jest to proces czasochłonny i pracochłonny, a ponadto nie da się uniknąć błędów. Najczęściej też tworzy się jedną kampanię i wysyła do wszystkich odbiorców, co nie przynosi oczekiwanych efektów. Z kolei wykorzystując specjalne programy i narzędzia można targetować dokładnie dopasowaną do celów kampanii grupę odbiorców. Dzięki temu dotrzemy do użytkowników potencjalnie zainteresowanych i wygenerujemy o wiele więcej leadów sprzedażowych niż tworząc kampanię ogólną.

Aczkolwiek oprócz dokładnego wyboru grupy docelowej można też wykorzystać personalizację. Tutaj szczególnie niezbędne są narzędzie do remarketingu. Kiedy klient odwiedził już daną stronę lub nawet dodał towary do koszyka, ale z niego zrezygnował można dotrzeć do niego przez kampanię reklamową przypominającą mu o porzuconym koszyku. W ten sposób odbiorca zobaczy tylko to, co go interesowało, ale z jakichś powodów nie ukończył transakcji. Takie personalizowane reklamy dają wyższy wskaźnik konwersji niż po prostu ogólna reklama, mówiąca, że taka strona internetowa istnieje i być może posiada to, czego w danej chwili potrzebujesz.

Istnieje wiele rozwiązań pozwalających na tworzenie zaawansowanych kampanii bardzo niskim nakładem pracy. Wystarczy wykorzystać narzędzia do gromadzenia i przetwarzania danych, a potem opracować strategię i cel kampanii, aż wreszcie będzie można ją wykonać. Raz włożona praca będzie się zwracać przez długi czas.

Zobacz także

Wielki finał programu „MasterChef Junior”!
Już 5 maja na antenie TVN wielki finał czwartej edycji “MasterChefa Juniora”! W decydującej rundzie trójka najzdolniejszych i najmłodszych kucharzy ...
TTV wśród pięciu najchętniej oglądanych kanałów telewizyjnych w Polsce
W świąteczny poniedziałek, 22 kwietnia 2019 r. stacja TTV odnotowała rekordowy wynik oglądalności. Jej udziały w grupie komercyjnej 16 - ...
Wielkanocna premiera w HGTV Home & Garden
Para w domu, para w pracy, para w remont! Małżeństwo pracujące razem to nie jest dobry pomysł?! Nic bardziej mylnego! ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

redakcja@whitepress.pl
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top