Znajdź informacje

Jak wybierać prelegentów? (materiał partnera)


« lista artykułów
2016-06-02

Organizujesz konferencję lub szkolenie? Zależy Ci na tym, by Twój event na długo pozostał w pamięci uczestników i pozostawił za sobą nie tylko dobre wrażenie, ale także sporą ilość wiedzy teoretycznej i praktycznej? Jeśli tak, podstawą jest wybór odpowiednich prelegentów. Takich, którzy „zaczarują” gości swoją kompetencją i wyrazistą osobowością.

Jak ich wybierać? Oto kilka praktycznych wskazówek, które przydadzą się każdemu, kto organizuje event szkoleniowy czy biznesowy.

 

Dopasowanie do tematu eventu

 

Poszukując prelegentów na konferencję biznesową czy szkolenie wewnętrzne, zacznij od dokładnego określenia tematyki, wokół której kręcić się będzie event. Zastanów się dobrze, jakie zagadnienia chcesz poruszyć z jego uczestnikami i jakiego przekazu oczekujesz. A gdy dookreślisz już zakres tematyczny, poszukaj ekspertów, którzy dobrze się w nim czują. Nie chodzi wyłącznie o ekspertów teoretycznych, a więc np. naukowców pracujących w powiązanych z przedmiotem konferencji obszarach, ale i o praktyków. Doświadczenie zdobyte podczas działań w danej branży przynosi wiele cennej wiedzy i przełoży się na trafne wskazówki dla uczestników spotkania.

 

Osobowość ma znaczenie

 

Prelegent zapadnie uczestnikom eventu w pamięć nie tylko dzięki swojej wiedzy merytorycznej. Oczywiście, to ona jest clou każdego wykładu czy szkolenia. Jednak liczy się również oprawa i sposób przekazania informacji. A w tym aspekcie skuteczność zależy wyłącznie od osobowości prelegenta i jego poziomu umiejętności interpersonalnych. Łatwość nawiązywania kontaktu z odbiorcami, zdolność płynnego, klarownego i przystępnego przekazywania informacji – oto kluczowe elementy każdego udanego wykładu czy szkolenia. Przyjrzyj się zatem, jeśli masz możliwość, dotychczasowym występom publicznym prelegentów, których planujesz zaprosić lub choć zaczerpnij opinii o jakości ich prezentacji – tak, by mieć pewność, że poradzą sobie i naprawdę zainteresują uczestników.

 

Zadbaj o otoczenie

 

Pamiętać również warto o jeszcze jednym ważnym czynniku każdej udanej prezentacji. Chodzi oczywiście o miejsce, w którym się odbędzie. Profesjonalne zaplecze techniczne oraz klimatyczne otoczenie – takie, jakie znaleźć można np. w Uniejowie – wzmocni efekt komunikacyjny eventu i sprawi, że uczestnicy będą go dobrze kojarzyć – zarówno z uwagi na jakość prelekcji, jak i lokalizację.

Znalezienie dobrego prelegenta wymaga odrobiny czasu i cierpliwości. Warto jednak podejść do tego zadania odpowiedzialnie i z determinacją – charyzmatycznych i kompetentnych mówców nie brakuje!

Zobacz także

Marketerze - ile wydajesz na działania marketingowe online? [BADANIE]
Obecna komunikacja e-marketingowa niemal w niczym nie przypomina już tej sprzed lat. W WhitePress® postanowiliśmy przekonać się, na co i dlaczego idą największe pieniądze w obrębie marketingu ...
Polacy kochają smartfony
Prawie połowa Polaków (48 proc.) według badań Kantar TNS korzysta ze smartfonów ponad 2 godziny dziennie. Chcemy mieć takie urządzenia ...
700 tys. widzów programu "Googlebox. Przed telewizorem”
Świetne wyniki oglądalności zanotował program „Googlebox. Przed telewizorem”. W czasie nadawania programu, TTV był 3 najchętniej oglądanym kanałem, za TVN ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

redakcja@whitepress.pl
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top