Znajdź informacje

Nie masz strategii marketingowej? Stworzysz ją razem z nami!


« lista artykułów
2017-05-11

Strategia to jeden z elementów działań marketingowych, bez których nawet odpowiednio wykorzystane narzędzia reklamowe nie zostaną odpowiednio ukierunkowane. Wcześniej założona strategia, pozwala „spiąć” wszystkie działania i tym samym zapewnić kampanii maksimum skuteczności. Jak to się robi ?

Strategię należy zawsze zaplanować w odniesieniu do oczekiwanych rezultatów, ale także zasobów, które będą mogły je zrealizować. Aby podjąć się wieloetapowej strategii wykorzystującej różne kanały komunikacji – wykraczającej niekiedy poza internet warto wybierać multidyscyplinarne agencje marketingowe, które będą mogły zrealizować taki projekt od A do Z. Przykładem może być jedna z prężniej działających na naszym rynku agencja Contentorganica

Z czego składa się strategiczne planowanie?

 Według klasycznej definicji opracowanie strategii składa się z kilku elementów, takich jak:

  • ustalenie celów przedsiębiorstwa (cele mogą być zróżnicowane – nie zawsze jest to zwiększenie sprzedaży – może nim być realizacja misji, celów statutowych, zdobycie rozpoznawalności),
  • rozpoznanie obecnej sytuacji (na podstawie audytu, badania sytuacji rynkowej, analizy SWOT, a także zwrócenie uwagi na działania konkurencyjne),
  • sformułowanie strategii (wybranie odpowiednich narzędzi, ustalenie harmonogramu prac, spodziewanych rezultatów, alternatywne plany realizacji strategii)
  • dystrybucja zasobów i monitoring działań (zakłada opracowanie realnego budżetu, planu wdrożeniowego, kontroli realizacji strategii).
  • Ustalenie celów krótkoterminowych i długofalowych (cele krótkoterminowe mogą mieć za zadanie intensywne wypromowanie nowego produktu wchodzącego na rynek, natomiast długookresowe skupić się na podtrzymaniu tej rozpoznawalności przy przenoszeniu początkowo wysokich budżetów na inne działania).

 W jaki sposób pracować nad strategią?

 Do pracy nad strategią warto zaangażować osoby, które najlepiej znają potrzeby przedsiębiorstwa, a także doświadczonych pracowników agencji marketingowej, którzy będą potrafili przełożyć potrzeby i cele na realne możliwości wykorzystania znanych im narzędzi. Plan ten powinien być opracowany możliwie jak najwydajniej, nie po to aby zminimalizować koszta, ale aby oszacować je jak najbardziej wydajnie, w relacji koszta – realizacja celów firmy. Warto w tym celu wykorzystać tzw. „burzę mózgów” - niekiedy luźne pomysły, połączone ze sobą w kreatywny sposób mogą stworzyć naprawdę interesującą strategię działania. Wiele osób zapomina, że raz opracowanej strategii nie należy wdrażać ślepo, podczas gdy w tym czasie zmieniła się sytuacja rynku i wymagania klientów. Dobra strategia powinna pozostawiać pole do zastosowania elastycznych i niestandardowych rozwiązań, gdy tylko będą potrzebne.

Zobacz także

Marketerze - ile wydajesz na działania marketingowe online? [BADANIE]
Obecna komunikacja e-marketingowa niemal w niczym nie przypomina już tej sprzed lat. W WhitePress® postanowiliśmy przekonać się, na co i dlaczego idą największe pieniądze w obrębie marketingu ...
Polacy kochają smartfony
Prawie połowa Polaków (48 proc.) według badań Kantar TNS korzysta ze smartfonów ponad 2 godziny dziennie. Chcemy mieć takie urządzenia ...
700 tys. widzów programu "Googlebox. Przed telewizorem”
Świetne wyniki oglądalności zanotował program „Googlebox. Przed telewizorem”. W czasie nadawania programu, TTV był 3 najchętniej oglądanym kanałem, za TVN ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

redakcja@whitepress.pl
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top