Znajdź informacje

Nie masz strategii marketingowej? Stworzysz ją razem z nami!


« lista artykułów
2017-05-11

Strategia to jeden z elementów działań marketingowych, bez których nawet odpowiednio wykorzystane narzędzia reklamowe nie zostaną odpowiednio ukierunkowane. Wcześniej założona strategia, pozwala „spiąć” wszystkie działania i tym samym zapewnić kampanii maksimum skuteczności. Jak to się robi ?

Strategię należy zawsze zaplanować w odniesieniu do oczekiwanych rezultatów, ale także zasobów, które będą mogły je zrealizować. Aby podjąć się wieloetapowej strategii wykorzystującej różne kanały komunikacji – wykraczającej niekiedy poza internet warto wybierać multidyscyplinarne agencje marketingowe, które będą mogły zrealizować taki projekt od A do Z. Przykładem może być jedna z prężniej działających na naszym rynku agencja Contentorganica

Z czego składa się strategiczne planowanie?

 Według klasycznej definicji opracowanie strategii składa się z kilku elementów, takich jak:

  • ustalenie celów przedsiębiorstwa (cele mogą być zróżnicowane – nie zawsze jest to zwiększenie sprzedaży – może nim być realizacja misji, celów statutowych, zdobycie rozpoznawalności),
  • rozpoznanie obecnej sytuacji (na podstawie audytu, badania sytuacji rynkowej, analizy SWOT, a także zwrócenie uwagi na działania konkurencyjne),
  • sformułowanie strategii (wybranie odpowiednich narzędzi, ustalenie harmonogramu prac, spodziewanych rezultatów, alternatywne plany realizacji strategii)
  • dystrybucja zasobów i monitoring działań (zakłada opracowanie realnego budżetu, planu wdrożeniowego, kontroli realizacji strategii).
  • Ustalenie celów krótkoterminowych i długofalowych (cele krótkoterminowe mogą mieć za zadanie intensywne wypromowanie nowego produktu wchodzącego na rynek, natomiast długookresowe skupić się na podtrzymaniu tej rozpoznawalności przy przenoszeniu początkowo wysokich budżetów na inne działania).

 W jaki sposób pracować nad strategią?

 Do pracy nad strategią warto zaangażować osoby, które najlepiej znają potrzeby przedsiębiorstwa, a także doświadczonych pracowników agencji marketingowej, którzy będą potrafili przełożyć potrzeby i cele na realne możliwości wykorzystania znanych im narzędzi. Plan ten powinien być opracowany możliwie jak najwydajniej, nie po to aby zminimalizować koszta, ale aby oszacować je jak najbardziej wydajnie, w relacji koszta – realizacja celów firmy. Warto w tym celu wykorzystać tzw. „burzę mózgów” - niekiedy luźne pomysły, połączone ze sobą w kreatywny sposób mogą stworzyć naprawdę interesującą strategię działania. Wiele osób zapomina, że raz opracowanej strategii nie należy wdrażać ślepo, podczas gdy w tym czasie zmieniła się sytuacja rynku i wymagania klientów. Dobra strategia powinna pozostawiać pole do zastosowania elastycznych i niestandardowych rozwiązań, gdy tylko będą potrzebne.

Zobacz także

Była szefowa "Wiadomości" TVP1 doradcą prezesa
Telewizja Polska informuje, że podczas dzisiejszej rozmowy z redaktor Marzeną Paczuską, Prezes Jacek Kurski przedstawił jej propozycję dalszej współpracy, która ...
1,3 mln widzów śledziło Wielki Mecz
Transmitowany na antenie TVN tzw. wielki mecz przyciągnął przed telewizory o ponad 416 tys. więcej widzów, niż emitowany dwa lata ...
3,5 mln widzów oglądało porażkę polskich siatkarzy
3,5 mln widzów średnio oglądało mecz barażowy o ćwierćfinał Lotto Eurovolley Poland 2017 Polska Słowenia na antenach Polsatu i ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

redakcja@whitepress.pl
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top