Znajdź informacje

Od czego zależy cena tekstu za 1000 znaków?


« lista artykułów
2020-07-24

Stało się, postanowiłeś skorzystać z usług copywritera, ale zastanawiasz się, ile może taka usługa kosztować? Poznałeś konkretną stawkę danej osoby, ale nie wiesz, czy to dużo, czy mało? Z poniższego artykułu dowiesz się, od czego zależą aktualne stawki copywriterskie.

Cena cenie nierówna

Tak naprawdę ile firm i copywriterów, tyle stawek cenowych. Dlatego też nie ma jednej stałej kwoty, jaką mamy zapłacić za dany tekst. Wartość danej treści zależy od wielu czynników. Wycenę profesjonalnych tekstów możesz znaleźć tutaj.

Od czego zależy wartość tekstu? – 8 kwestii

  1. Rodzaj zlecenia – to jakiego rodzaju ma być materiał, jest kluczowe podczas wyceny. Za precle, czyli najprostsze, podstawowe teksty, opisy produktów lub proste artykuły blogowe zapłacimy znacznie mniej, niż za artykuły eksperckie, czy wpisy na portalach społecznościowych. Zależność wynika z trudności zlecenia – teksty, które nie wymagają specjalistycznej wiedzy oraz dużej ilości czasu na rozpoznanie tematu, są niżej wyceniane. Jednak za wymagający tekst copywriter może zażądać większą stawkę.
  2. Termin realizacjijeśli prosisz, aby dany copywriter bądź agencja przygotowała tekst „na już”, licz się z dodatkowymi kosztami. Zazwyczaj firmy mają podpisane umowy z klientami, w których uwzględniony jest ostateczny termin oddania treści. Z tego względu agencje planują ilość zleceń, mając na uwadze możliwości swoich pracowników. Dlatego, jeśli otrzymują dodatkowe zlecenie z krótkim terminem jego wykonania, to muszą wypłacić nadgodziny pracownikom albo kogoś dodatkowo zatrudnić, co wiąże się
    z kosztami.
  3. Podmiot realizujący – nie bez znaczenia jest również to, kto pisze Twój tekst. Zazwyczaj freelancer, który ma własną działalność gospodarczą, wymaga mniejszej opłaty za dany materiał niż agencja copywriterska. Powodem rozbieżności cenowej jest wysokość kosztów utrzymania firmy, w tym opłat skarbowych, a także wysokość wynagrodzenia pracowników, nie tylko copywriterów, ale w przypadku agencji np. kadrowych, czy osób utrzymujących czystość w biurze.
  4. Język teksty pisane po polsku są tańsze niż te opracowane w innych językach. Przykładowo, jeśli agencja żąda za artykuł pisany w rodzimym języku 20 zł, to za ten sam tekst napisany w języku angielskim zapłacisz 30 zł. Pamiętaj, że im mniej popularny język, tym wartość danej treści jest wyższa.
  5. Renoma zleceniobiorcy – jeśli dana firma istnieje już od dłuższego czasu na rynku i ma dobrą, nieposzlakowaną opinię, może zażądać wyższej kwoty za taki sam tekst, który początkująca agencja wyceni niżej. Wynika to również z tego względu, że zanim zdecydujesz się podpisać umowę, możesz zapytać byłych klientów o ocenę agencji, co nie jest możliwe
    w przypadku firm rozpoczynających swoją działalność copywriterską.
  6. Próbny tekst – jeśli chcesz znaleźć odpowiednią firmy bez polecenia innych osób, możesz poprosić o tekst próbny i po zapoznaniu się ze wszystkimi pracami wybierać tę, która najbardziej Ci odpowiada. Pamiętaj jednak, że za każdy taki materiał musisz zapłacić, nieważne czy zechcesz skorzystać
    z usług danej firmy, czy nie.
  7. Korekta gotowego materiału – ten czynnik może wpłynąć na koszt zlecenia, ale nie musi. Wszystko zależy od agencji i umowy sporządzonej przez obie strony. Jeśli w stosownym dokumencie istnieje zapis, że za każdą korektę należy dodatkowo dopłacić, to musisz liczyć się z tym, że odsyłając treść do poprawy, cena ostatecznej formy tekstu będzie wyższa. Dlatego, zanim zlecisz napisanie danego materiału, uściślij swoje wymogi i upewnij się, że osoba realizująca Twoje zlecenie, dobrze Cię zrozumiała.
  8. Tematyka – na rynku istnieje niewiele agencji copywriterskich, które w swojej ofercie mają możliwość napisania tekstu dosłownie z każdej dziedziny. Dlatego, jeśli zlecisz napisanie tekstu np. o tematyce praw własności intelektualnej, agencji zajmującej się branżami z zakresu zdrowia, czy mody, to nie licz, że cena materiału będzie taka sama, jak z wyżej wymienionych obszarów.

Cena za 1000 znaków – podsumowanie

Istnieje wiele czynników mających wpływ na wysokość ceny. Do najważniejszych możemy zaliczyć: specyfika treści, język, w jakim ma być stworzony, termin realizacji, czy renoma zleceniobiorcy. Ważne jest, jednak aby pamiętać podczas negocjacji finansowych, że szybko i dobrze wcale nie oznacza tanio. Jak również tanio
i szybko nie „idą w parze” z wysoką jakością tekstu
.

Zobacz także

Jak usprawnić sprzedaż biletów w kinach i teatrach?
Zainteresowanie wydarzeniami kulturalnymi wciąż wzrasta, a oferta koncertów, spektakli, pokazów i innych atrakcji, zwłaszcza w dużych miastach, jest niezwykle bogata. ...
Wizytówki, ulotki i plakaty – Twój pakiet reklamowy
Firma, która ma przynosić zyski, powinna regularnie inwestować w reklamę. Wybór materiałów nie może być przypadkowy – chodzi przecież o ...
Zakodowana Warszawa - nowoczesna gra miejska
Poznaj tajniki stolicy dzięki grze miejskiej  „ZAKODOWANA Warszawa" – innowacyjnym wyzwaniem w przestrzeni miejskiej
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top