Publicystyka Polsat News i TVP1 najlepiej wypełniała misję publiczną
« lista artykułów
2016-02-10
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji porównała wyniki monitoringów kampanii wyborczych w ostatnich dwóch latach w audycjach publicystycznych stacji: TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN 24, Polsat News oraz TV Trwam. Według autorów badania, kryteria misji publicznej najlepiej wypełniały Polsat News i TVP1. Najgorzej wypadła Telewizja Trwam.
Przewaga tematów poświęconych kampanii, stałe trendy w prezentowaniu poszczególnych partii, niska ekspozycja kobiet, stabilność realizacji wskaźników misji publicznej oraz powtarzalne wzorce zachowań dziennikarskich to główne wnioski analizy KRRiT dotyczącej podsumowania czterech kampanii wyborczych w telewizyjnych audycjach publicystycznych.
W badanych audycjach publicystycznych stacji można było zauważyć podobieństwo w pokazywaniu przez poszczególne stacje komitetów wyborczych i kandydatów niemal w każdej kampanii:
- TVP (TVP1 + TVP2 + TVP Info) - wysoka ekspozycja PiS i PO - z przewagą PO, a także grupy ekspertów;
- TVP1 - wyrównana ekspozycja różnych stronnictw;
- TVP 2 - przewaga ekspozycji grupy polityków PO, SLD i Solidarnej Polski;
- TVP Info - wysoka ekspozycja PiS i PO (przewaga), a także grupy ekspertów; wyraźna ekspozycja mniejszych stronnictw.
- Polsat News - skupienie na osi sporu PiS-PO, wysoka ekspozycja SLD i Europy Plus, widoczny udział mniejszych stronnictw.
- TV Trwam - dominacja grupy polityków PiS, widoczna ekspozycja Solidarnej Polski i grupy ekspertów.
- TVN24 - przewaga grupy ekspertów, widoczne skupienie na spolaryzowanej osi sporu PiS-PO, z przewagą PO.
Pełny raport KRRiT dostępny jest w linku.
bak