Zapłaci 15 tys. zł kary za użycie zdjęcia w kampanii wódki
« lista artykułów
2016-04-19
Sąd Rejonowy w Lubinie warunkowo umorzył sprawę wykorzystania zdjęcia z tzw. wydarzeń lubińskich w reklamie producenta wódki Żytnia. Pracownica agencji PR, która wykorzystała zdjęcie w kampanii reklamowej i kilka miesięcy temu usłyszała w związku z tym faktem prokuratorskie zarzuty, teraz będzie musiała zapłacić 15 tys. zł kary na rzecz jednej z poszkodowanych osób.
Wpis na portalu społecznościowym producenta wódki Żytnia umieszczony został po południu 18 sierpnia br. Na profilu pojawiło się zdjęcie z wydarzeń, do jakich doszło 31 sierpnia 1982 roku w Lubinie. Tego dnia podczas starć miejscowej ludności z milicją i ZOMO zginęły trzy osoby. Fotografię, na której widać pięciu mężczyzn niosących rannego kolegę producent napojów alkoholowych opatrzył napisem: „KacVegas? Scenariusz pisany przez Żytnią”. Obok umieszczono logo wódki.
W listopadzie zarzuty w tej sprawie usłyszała 28-letnia Marta S., która zdaniem prokuratury publikacją pomówiła jedną z osób widocznych na fotografii. W toku wykonanych czynności oskarżona wyraziła skruchę i przeprosiła. Teraz sąd postanowił warunkowo umorzyć sprawę, bowiem pokrzywdzony zawarł z oskarżoną ugodę na mocy której otrzyma 15 tys. zł zadośćuczynienia.
W następstwie tych wydarzeń bielski Polmos w trybie natychmiastowym rozwiązał umowę z toruńsą agencją PR.
Foto: facebook
bak