Agora kupiła GoldenLine.pl i wzmacnia pozycję na rynku pracy
« lista artykułów
2016-01-26
Za kwotę 8,48 mln zł Agora nabyła pakiet większościowy GoldenLine.pl. Inwestycja ma na celu wzmocnienie pozycji spółki w segmencie pracy i stworzenie kompleksowego narzędzia dla pracodawców i osób poszukujących pracy. GoldenLine.pl jest liderem kategorii praca w polskim internecie - co miesiąc serwis odwiedza prawie 2 mln użytkowników.
O transkacji spółka poinformowała w komunikacie. W wyniku transakcji kupna udziałów Agora posiada obecnie 89 proc. kapitału zakładowego spółki. Inwestycja spółki w GoldenLine związana jest ze wzmocnieniem pozycji Agory w segemncie pracy i odpowiedź na zmiany zachodzące na rynku usług rekrutacyjnych. Spółka zamierza wykorzystać potencjał serwisu dla osób poszukujących pracy GazetaPraca.pl oraz serwisu rekrutacyjno-społecznościowego GoldenLine.pl.
- Zdecydowaliśmy się na zwiększenie naszego zaangażowania w GoldenLine, gdyż rozwiązania proponowane przez tę spółkę to doskonałe uzupełnienie oferty serwisu GazetaPraca.pl. Z jednej strony dajemy użytkownikom możliwość przeglądania rozbudowanej bazy ofert pracy i profili pracodawców, a z drugiej - umożliwimy rekruterom dostęp do największej wyszukiwarki kandydatów aktywnie i pasywnie poszukujących pracy, a także narzędzi marketingowych oraz z zakresu employer brandingu - wyjaśnia Paweł Wujec, dyrektor segmentu Internet w Agorze.
GoldenLine.pl jest liderem kategorii praca w polskim internecie - co miesiąc serwis odwiedza prawie 2 mln użytkowników. Agora obecna jest w akcjonariacie GoldenLine od pięciu lat, kiedy nabyła pakiet 36 proc. udziałów tej spółki.
Bartłomiej Kawalec