Znajdź informacje

Copywriting w praktyce – poznaj 5 najważniejszych zasad pisania tekstów do Internetu!


« lista artykułów
2022-03-25

Wpisy blogowe, opisy produktów i kategorii, treści zapleczowe, czy artykuły sponsorowane – to tylko przykłady tekstów, jakie w swojej codziennej pracy przygotowują osoby wykonujące zawód copywritera. Różnią się one między sobą swoją specyfiką, długością, jak również strukturą, jednak równocześnie istnieje szereg charakterystycznych cech, które są dla nich wspólne. Już teraz sprawdź, na jakich aspektach należy skupić się podczas pisania zamieszczanych w wirtualnej przestrzeni publikacji, aby przyciągnąć uwagę odbiorców.

Zasada numer jeden – wzbudź zainteresowanie

W Internecie udostępniana jest cała masa tekstów. Co więc zrobić, aby wyróżnić się na tle konkurencji? Trzeba rozpocząć od chwytliwego tytułu – intrygującego, rozbudzającego ciekawość, czasem nawet wywołującego kontrowersje. Następnie konieczne jest sformułowanie nagłówka (leadu), który dostarczy garść informacji i zachęci do zapoznania się z dalszą częścią wpisu. Ważny jest także sam temat, który się porusza. Najlepiej, aby były to aktualne sprawy, którymi w danej chwili żyje opinia publiczna albo kwestie ponadczasowe (tzw. „evergreen content”). Z kolei dobierając odpowiednie słowa kluczowe i pisząc zgodnie z zasadami SEO, można sprawić, że strona, na której zostanie zamieszczony konkretny tekst, zajmie wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Zasada numer dwa – pisz prosto i zrozumiale

Zawartość merytoryczna tekstu (jego wysoka jakość) jest bardzo ważna, ponieważ zapoznawanie się z daną treścią ma być dla czytelnika wartością dodaną oraz odpowiedzią na pojawiające się wątpliwości i pytania. Jednak, aby artykuły były przystępne w odbiorze, niezbędne jest pisanie ich w nieskomplikowany sposóbnależy konstruować krótkie i precyzyjne zdania, jak również skupiać się na właściwej stylistyce, ortografii, czy interpunkcji. Nie ma tutaj miejsca na błędy językowe.

Zasada numer trzy – skup się na grupie docelowej

Wykorzystywane słownictwo trzeba dopasowywać do odbiorcy, znajdującego się po drugiej stronie ekranu. Dlatego na etapie planowania tekstu niezbędne jest stworzenie tak zwanej persony marketingowej, czyli obrazu potencjalnego, idealnego klienta, posiadającego zestaw kilku typowych cech. Jest to istotna podpowiedź dotycząca między innymi tego, czy używać potocznych wyrażeń, czy też stosować bardziej wyszukane, specjalistyczne sformułowania – dzięki temu można pisać językiem swojej grupy docelowej i sprawiać, że to, co chce się przekazać, zostanie lepiej odebrane i przyswojone.

Zasada numer cztery – pamiętaj o formatowaniu tekstu

Ogromny wpływ na odbiór i zrozumienie artykułu ma także jego struktura. Warto więc stosować wypunktowania, pogrubienia najważniejszych słów, czy nagłówki. Wskazane jest także dzielenie jednolitej ściany tekstu na mniejsze akapity.

Zasada numer pięć – stawiaj na język korzyści

W wielu przypadkach copywriting internetowy ma za zadanie przekonywać do podjęcia określonej aktywności – zakupu produktu lub skorzystania z usługi. W osiągnięciu tego typu rezultatów przydatne jest stosowanie języka korzyści. Zgodnie z jego założeniami w opisach trzeba zwracać uwagę nie tylko na cechy i zalety poszczególnych rozwiązań, ale również na korzyści, jakie bezpośrednio lub pośrednio, przynoszą one zainteresowanym osobom. Obok takich rozbudzających emocje i wyobraźnię komunikatów nie można przejść obojętnie, warto więc jak najczęściej czerpać z ukrytego w nich potencjału.

źródło zdjęć: freepik.com

Zobacz także

Jak usprawnić sprzedaż biletów w kinach i teatrach?
Zainteresowanie wydarzeniami kulturalnymi wciąż wzrasta, a oferta koncertów, spektakli, pokazów i innych atrakcji, zwłaszcza w dużych miastach, jest niezwykle bogata. ...
Wizytówki, ulotki i plakaty – Twój pakiet reklamowy
Firma, która ma przynosić zyski, powinna regularnie inwestować w reklamę. Wybór materiałów nie może być przypadkowy – chodzi przecież o ...
Zakodowana Warszawa - nowoczesna gra miejska
Poznaj tajniki stolicy dzięki grze miejskiej  „ZAKODOWANA Warszawa" – innowacyjnym wyzwaniem w przestrzeni miejskiej
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

kontakt@whitepress.com
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top