Znajdź informacje

Czy remarketing na Facebooku może poprawić konwersję?


« lista artykułów
2022-11-18

W większości przypadków klient podczas pierwszej wizyty w naszym sklepie internetowych nie będzie skłonny dokonać zakupu. Zazwyczaj jest to bowiem czas wstępnego przeglądania przedmiotów, którymi jest zainteresowany. Po pewnym czasie jednak powraca do przeglądania ofert w internecie z silniejsza intencją zakupową. Czy możemy sprawić, by dokonał zakupu właśnie w naszym sklepie? Pomocny w tym przypadku może być remarketing na Facebooku.

Czym jest remarketing na Facebooku?

Zasada działania remarketingu, zarówno w social mediach, jak i na innych stronach internetowych jest bardzo prosta. Klient, który w sklepie internetowym widzi następni reklamy danego sklepu internetowego, które przypominają mu o zakupie. Najważniejsze jest to, że są to reklamy dokładnie tych produktów, których szukał.

Czy remarketing na Facebooku jest skuteczny

Remarketing, który jest dobrze zoptymalizowany jest bardzo skuteczny. Dlaczego tak jest? Przede wszystkim ze względu na to, że przypominamy klientowi o jego potrzebie. Jedno kliknięcie dzieli go od dodania produktu do koszyka zakupowego. Jeśli użytkownik zacznie wyszukiwać swój produkt za pomocą wyszukiwarki Google może trafić na stronę naszej konkurencji. Warto wyprzedzić ten proces.

Świetnym czynnikiem motywującym może być niewielki rabat lub darmowa dostawa. Jeśli chciałbyś optymalnie skonfigurować swój remarketing i poprawić konwersję w swoim sklepie ze wszystkich kanałów, to koniecznie zgłoś się do specjalistów z wieloletnim doświadczeniem jak firma Conversion.

Warto w tym miejscu dodać, że reklamy, które są retargetowane mają nawet 10 krotnie wyższy współczynnik klikalności niż tradycyjne banery reklamowe. To rozwiązanie świetnie spisuje się również w przypadku osób, które z różnych powodów porzuciły swój koszyk zakupowy.

Oczywiście w przypadku prowadzenie remarketingu musimy uzyskać od swoich użytkowników niezbędne zgody na prowadzenie takich działań. W innym przypadku łamiemy prawo.

Dlaczego jeszcze warto zainteresować się remarketingiem na Facebooku? Jednym z powodów jest oczywiście fakt, że jest on po prostu tańszy niż ten, który oferowany jest przez platformę Google Ads.

Jak zacząć remarketing na Facebooku?

Aby rozpocząć swoją przygodę z remarketingiem na Facebooku konieczne jest oczywiście założenie strony biznesowej w tym portalu, a także utworzenie konta reklamowego w Menadżerze reklam. W dalszej kolejności tworzymy katalog produktów ręcznie lub poprzez Menadżera katalogów. W tym przypadku będziemy mogli połączyć go z systemem, na którym postawiona jest nasz sklep internetowy i produktu będą automatycznie synchronizowane z Facebookiem.

Kolejnym etapie jest stworzenie tak zwanego Pixela, czyli fragmentu kodu, który umożliwi nam zbieranie i identyfikowanie użytkowników naszego sklepu internetowego. Jeśli posiadamy system CMS do zarządzania stroną internetową, to z całą pewnością będzie oferował on możliwość dodania takiego rozwiązania w bardzo prostu sposób. W innym wypadku konieczne będzie wrzucenie kodu pixela ręcznie do sekcji Head.

Aby nasz remarketing mógł działać prawidłowo niezbędne jest stworzenie niestandardowych grup odbiorców, które będą zbierały informacje o naszych użytkowników z wielu źródeł. Jednym z pierwszych kroków jest skorzystanie z listy aktualnych klientów. Wystarczy, że wykorzystasz adresy e-mail klientów, którzy dokonali wcześniej u Ciebie zakupy i wyrazili zgody marketingowe. To jednak oczywiście dopiero początek. Głównym celem w przypadku grup niestandardowych jest ich segmentacje według zachowania na stronie. Może to być między innymi wizyta, spędzenie określonego czasu na stronie, zakup konkretnych produktów czy porzucenie koszyka zakupowego. Tych parametrów jest wiele, jednak często na początku przygody z remarketingiem wybieramy tylko jeden. Warto jednak pamiętać, że mamy możliwość łączenia kilku parametrów, by wybrać grupę, która naszym zdaniem będzie dawała nam większą szansę na konwersję.

Przy tworzeniu reklamy remarketingowej warto eksperymentować i sprawdzać efekty swoich działań, by osiągnąć jak najlepszą konwersję. Jeśli potrzebujesz pomocy przy optymalizacji tego rodzaju kampanii, zgłoś się do Conversion.pl.

Zobacz także

Masowa wysyłka SMS - dlaczego warto wdrożyć ją do swoich działań?
Każda firma może mieć w swoim arsenale nieco inne metody komunikacji z klientem - listy, wiadomości elektroniczne, komunikatory i nie ...
Marketing dla deweloperów – jak wygląda promocja i sprzedaż nieruchomości?
Osoby decydujące się na karierę w branży deweloperskiej muszą liczyć się z tym, iż obecnie na rynku panuje spora konkurencja. ...
Smaczne i pożywne gotowe kanapki Tomcio Paluch
Gotowe kanapki zdobywają coraz większą popularność. Są świetną opcją na szybki posiłek, nie kosztują wiele, a do tego potrafią zaspokoić ...
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość

Na tej stronie internetowej znajdują sie notki prasowe od firm korzystających z wirtualnych biur prasowych oraz przesłane przez rzeczników prasowych, pobrane z biur prasowych firm zewnętrznych lub ze źródeł ogólnodostępnych (za zgodą odpowiednich osób).

Zapraszamy dziennikarzy do rejestracji w naszym newsletterze, a firmy i agencje public relations do zakładania darmowych wirtualnych biur prasowych.

Kategorie

 

 

Wirtualne biuro prasowe to specjalna strona internetowa, w której firma lub instytucja publikuje informacje przeznaczone dla mediów. Takimi informacjami mogą to być notatki prasowe, wyniki finansowe, ciekawostki oraz artykuły merytoryczne.

Najważniejsza funkcja wirtualnego biura prasowego to automatyzacja wysyłki informacji do dziennikarzy oraz promocja notek prasowych.
 

Baza wiedzy

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 16 1050 1025 1000 0090 3121 2252

redakcja@whitepress.pl
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top